Krimhild

Alla inlägg under januari 2010

Av Malin Hjalmarsson - 6 januari 2010 15:49

Jag fick precis veta att nästa The legend of Zelda-spel till Wii kommer i år!!

Tidigare har vi fått veta att vi skulle få mer information om spelet under E3 i år och då trodde jag att det skulle dröja ytterliggare ett par år innan det faktiskt kommer men icke =D

Vi har inte fått veta så mycket om spelet alls.

Det vi vet är:

  • Det kommer att använda sig av MotionPlus.
  • Det kommer vara annorlunda från tidigare spel i serien.

Inte mycket vi vet, eller hur?

Vi vet inte ens namnet på det än utan kallas bara Zelda Wii än så länge.

Hoppas nu att inte blir försenat och inte alls kommer i år =(


Den här bilden är den enda vi har fått se än så länge.

  

Av Malin Hjalmarsson - 4 januari 2010 21:32

Här kommer en sammanfattning av mitt liv från det senaste decenniet:

När 2000-talet började gick jag på högstadiet. Det var inte en särskilt intressant period av mitt liv. Roligare blev det senare när jag började på gymnasiet och träffade massa intressanta människor :)

Jag gick naturvetenskap vilket man kan tycka vara märkligt med tanke på vad jag gör nu men jag ångrar det inte. Efter gymnasiet flyttade jag till Uppsala för att läsa fysik. Jag ville bli teoretisk fysiker och en dag uppfinna evighetsmaskinen. På högstadiet fick jag en idé om hur en sådan skulle kunna fungera och den tänker jag hålla hemlig :P

I Uppsala var det ont om studentrum/lägenheter men jag hade tur och fick bo hos två kompisar från gymnasiet som delade på en tvåa. I tre veckor sov jag på en luftmadrass som det var hål i och därför behövdes pumpas varje natt och varje morgon vaknade jag direkt på trägolvet eftersom luften hade gått ur.

Efter ett par år så tröttnade jag på fysiken och ville läsa japanska istället. I väntan på höstterminen så läste jag lingvistik en termin. 

Jag har nu läst sex terminer japanska och som har resulterat i en kandidatexamen. Japanska var väldigt roligt att läsa. För en gångs skull så kände man att man passade in bland alla nördar. Det var också sex väldigt tunga terminer. Mååånga kanji att plugga in och lektioner man inte ville gå på. Det var en speciell lärare som fick mig att vilja hoppa av under termin tre men jag höll mig kvar. På senare tid har jag hört att hon faktiskt fick folk att hoppa av =/

Nu läser jag översättning vilket känns som en naturlig utveckling från japanskan.


Det viktigaste som hände under 00-talet var att jag träffade Daniel. Vi träffades när vi började på universitetet i Uppsala samtidigt och har hållit ihop ända sen dess <3


Det enda som inte har förändrats under hela 00-talet är min klocka. Den köpte jag för mina julklappspengar ett par dagar innan nyårsafton 1999 och jag använder den än :)

Presentation


Jag är 26 år och arbetar som översättare. Jag har mina rötter i Västervik, Småland men bor just nu i Järfälla norr om Stockholm.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Har du läst Sagan om Drakens Återkomst?
 Ja, hela serien.
 Ja, en del av dem.
 Nej, men jag skulle vilja.
 Nej, den är på tok för lång.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards