Krimhild

Alla inlägg den 23 januari 2010

Av Malin Hjalmarsson - 23 januari 2010 20:53

I kväll såg vi Sherlock Holmes på bio. Jag hade hört mycket gott om den och ryktena stämde; det var en bra film.

På väg hem från biografen slog det mig att jag inte kan komma på något negativt om filmen. Det brukar alltid finnas någonting att klaga på men jag kan faktiskt inte komma på något. Jag vet inte om den är baserad på någon utav böckerna så jag kan inte säga om den i så fall följde boken väl. Filmen var rolig, spännande, hade mycket action och var inte förutsägbar. Jag gillade Holmes och Watsons kemi och kom ut från bion med alla mina förväntningar uppfyllda. Filmen beredde även väg åt en uppföljare vilket jag tyckte var bra. På det här viset kommer nästa film kännas mer inbakad med sin företrädare än påklistrad.


Jag vill ändå inte ge filmen högsta betyg för det känns ändå som något saknas, även om jag inte kan sätta fingret på vad. Men det var en bra film och den lär inte göra er besvikna.

Betyg: 4,0/5


 

Presentation


Jag är 26 år och arbetar som översättare. Jag har mina rötter i Västervik, Småland men bor just nu i Järfälla norr om Stockholm.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Har du läst Sagan om Drakens Återkomst?
 Ja, hela serien.
 Ja, en del av dem.
 Nej, men jag skulle vilja.
 Nej, den är på tok för lång.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards