Krimhild

Alla inlägg under juni 2009

Av Malin Hjalmarsson - 6 juni 2009 11:00

Jag fick för mig en dag att ladda ner en 10-day trial till wow och spela lite. Ganska snabbt märkte man en del saker som man var van vid fanns i Guild Wars men som fattades i World of Warcraft.


I wow måste man vara vänd mot fienden som man slåss mot, man kan alltså inte vrida omkring "kameran" och titta på omgivningen samtidigt som man slåss. Det kan man i gw.


I gw springer man automatiskt till en fiende eller npc mm om man klickar på den, i wow måste man springa fram själv.


I wow har man bara en move när man dansar, i gw har man flera moves beroende på klassen.


Wow är väldigt enformigt, i gw finns det i alla fall missions.


I gw kan bara varelser av kött blöda, i wow kan tom skelett och spöken blöda.


I gw ser man var fiender finns på minikartan, det gör man inte i wow.


I gw kan man hålla in en knapp för att se fiender i närheten eller vänner i närheten, det kan man inte wow (fast jag har hört att man kan göra det om man har en särskild skill).


I gw kan man acceptera oändligt med quest, i wow kan man bara ha 25 åt gången.


Gw är vackrare än wow.


I rättvisans namn kan jag ju nämna en sak som är positiv med wow som inte gw har. Man kan se ett par quest på högra sidan av skärmen. Ja, det är faktiskt det enda jag kan komma på som gw saknar i mina ögon. Nu kan det ju vara så att jag har missat något med wow som kanske dyker upp senare i spelet.

Presentation


Jag är 26 år och arbetar som översättare. Jag har mina rötter i Västervik, Småland men bor just nu i Järfälla norr om Stockholm.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Har du läst Sagan om Drakens Återkomst?
 Ja, hela serien.
 Ja, en del av dem.
 Nej, men jag skulle vilja.
 Nej, den är på tok för lång.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards