Krimhild

Alla inlägg under oktober 2010

Av Malin Hjalmarsson - 3 oktober 2010 13:52

Här om dagen när jag sorterade alla våra Kalle Ankas Pocketar (ja, jag är Ankist) så stötte jag på något märkligt.

Det visar sig att vi har tre stycken exemplar av samma nummer från samma upplaga. Hur sjutton har det gått till? Hur kan vi inte ha märkt det? Pocketerna i fråga trycktes 2001 så vi har alltså haft dessa i nio år utan att märka något. Jag tyckte i och för sig att just detta nummer dök upp ganska ofta men att vi hade tre stycken? Det anade jag inte.

Om det är någon där ute som har en vettig förklaring (eller ovettig) så skriv en kommentar. Jag vill gärna få en förklaring till detta mysterium.

  

Av Malin Hjalmarsson - 2 oktober 2010 09:51


Detta är alltså det knasigaste en kreationist har kommit på. Kreationisten i fråga pratar om vad som hände med dinosaurierna. Hans förklaring är helt klart lite... speciell.  

Av Malin Hjalmarsson - 1 oktober 2010 19:05

Svenska Dagbladet skrev idag om det nya Medal of Honor-spelet som släpps 14 oktober. (http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/krigsspel-som-skapat-kontrovers_5429471.svd#tw_link_widget) Fokuset var på politikers åsikter om det. Tydligen reagerar de extra starkt eftersom spelet skildrar en pågående konflikt i Afghanistan. Extra hemskt är spelet tydligen för att det är nyanserat, man kan nämligen spela som taliban. "Det är chockerande att någon kan tycka att det är acceptabelt att återskapa talibanernas handlingar. Talibanerna är ansvariga för att barn har förlorat sina fäder och kvinnor har förlorat sina män. Jag är äcklad och förbannad" säger Storbritanniens försvarsminister enligt svd.se. Jag förstår inte varför detta krig är värre än alla andra. I alla krig dör personer och det är alltid tragiskt, oavsett om det är en taliban eller britt som håller i vapnet. Både Kanadas och Danmarks försvarsministrar håller med om att det är fel att spela taliban. Precis som om att det är mer rätt att döda en taliban än någon annan.

Jag tycker snarare att dessa försvarsministrar borde se över sin egna moral innan de anklagar tv- och datorspel för att vara något de inte är.

Presentation


Jag är 26 år och arbetar som översättare. Jag har mina rötter i Västervik, Småland men bor just nu i Järfälla norr om Stockholm.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Har du läst Sagan om Drakens Återkomst?
 Ja, hela serien.
 Ja, en del av dem.
 Nej, men jag skulle vilja.
 Nej, den är på tok för lång.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards