Krimhild

Alla inlägg den 12 januari 2010

Av Malin Hjalmarsson - 12 januari 2010 19:22

Nu har jag klarat av Kingdom Hearts 358/2 Days till Nintendo DS.

Det var inte medvetet att klara av det så snabbt, det fanns massor av saker jag hade tänkt göra innan dess. Men helt plötsligt kom boss efter boss som jag besegrade på första försöket utan att jag hade förberett mig ordentligt. Jag hade inte ens med mig all magi och potions som man borde ha med sig när man tampas med slutbossar.

Hursomhelst var spelet väldigt roligt och man kan som tur är fortsätta spela efter att man har klarat det om man vill.

Spelet utspelar sig mellan Kingdom Hearts och Kingdom Hearts 2, båda till PlayStation 2. Man spelar som Roxas och utför uppdrag åt Organisation XIII.

Vad som gör just det här spelet speciellt är panelsystemet. Varje förmåga, vapenteknik, item och magi tar upp minst en ruta i panelen. För varje uppdrag man slutför får man ytterliggare en ruta så att man så småningom kan ta med sig fler och fler saker till striderna. En del saker tar upp mer plats än andra så det är lite funderande på hur man vill prioritera.

Jag ger spelet 8,5/10 i betyg för att det har många olika och roliga uppdrag, många olika saker att låsa upp som kan förbättra Roxas. Det är nog svårt att förstå allt och hänga med i berättelsen om man inte har spelat Kingdom Hearts och Kingdom Hearts 2 men för oss som har det så är det kul att få veta vad Roxas pysslade med före Kingdom Hearts 2. Man har ingen frihetskänsla i spelet eftersom man alltid är begränsad till sitt uppdrag. När man är klar med uppdraget ska man åka till baka till högkvarteret för att få ett nytt uppdrag.

  

Presentation


Jag är 26 år och arbetar som översättare. Jag har mina rötter i Västervik, Småland men bor just nu i Järfälla norr om Stockholm.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Har du läst Sagan om Drakens Återkomst?
 Ja, hela serien.
 Ja, en del av dem.
 Nej, men jag skulle vilja.
 Nej, den är på tok för lång.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards