Krimhild

Alla inlägg den 31 januari 2010

Av Malin Hjalmarsson - 31 januari 2010 17:06

I dag läste jag ut de tredje boken i Vampyrkrönikan: Queen of the Damned (De fördömdas drottning på svenska).

Den var ännu bättre än The Vampire Lestat. Vissa stunder var den så spännande att jag sträckläste >50 sidor utan att lägga boken ifrån mig.

För er som har sett filmen eller funderar på att se den kan jag säga att den suger. Den följer inte boken alls bra och är allmänt dålig även om man låtsas att den inte baseras på böcker.


Boken fortsätter direkt efter The Vampire Lestat och tar upp ännu fler spännande karaktärer och hemligheter. Den får en att ändra sin syn på kannibalism en aning och får en att glömma att det är skönlitteratur ibland. För ibland känns det som att den historia som beskrivs är riktig historia och inte bara något som Anne Rice har hittat på.

Jag kan definitivt rekommendera den här boken, den var väldigt spännande. =)

Bok

Presentation


Jag är 26 år och arbetar som översättare. Jag har mina rötter i Västervik, Småland men bor just nu i Järfälla norr om Stockholm.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Har du läst Sagan om Drakens Återkomst?
 Ja, hela serien.
 Ja, en del av dem.
 Nej, men jag skulle vilja.
 Nej, den är på tok för lång.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards