Krimhild

Direktlänk till inlägg 8 december 2010

Testa din hjärna

Av Malin Hjalmarsson - 8 december 2010 11:22

Här kan man roa sig med att testa sin hjärna i ordkunskap, matematik, logik, minne och visualisering. Länk: http://www.urdjuret.com/ql/iq/SE/index.htm


Jag fick 137 men detta ska tas med en stor nypa salt. Det är inget riktigt IQ-test. När jag gjorde Mensas riktiga test fick jag 125. Det låter kanske lågt men det är ändå bara 5 % av befolkningen som når upp till det resultatet.


  

Skriv gärna en kommentar med ert reslutat   

 
 
Ingen bild

Sara

8 december 2010 16:56

Jag fick 106

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Hjalmarsson - 18 oktober 2011 12:10

Igår var Daniel och jag på ännu en tv-inspelning: Extra!Extra! Programmet består av en programmledare (minns inte vad han hette) och två paneler som i sin tur vardera består av två komiker och en kändis. Jag kände bara igen Felix Herngren och Ricka...

Av Malin Hjalmarsson - 17 oktober 2011 10:35

I tisdags (11/10) var jag och Daniel och såg Red hot chili peppers (RHCP) i Globen. Det var första gången jag var i Globen och Daniel hade bara varit där på ishockey för massor av år sedan. Ingen utav oss hade sett RHCP tidigare.   Det första vi ...

Av Malin Hjalmarsson - 26 september 2011 12:26

I onsdags var jag och Daniel med på inspelningen av Partaj, ett humorprogram på kanal 5. Jag hade aldrig sett det tidigare och visste inte riktigt om det var roligt eller ej. Programmet består av förinspelade sketcher och helt improviserade sketcher ...

Av Malin Hjalmarsson - 29 juni 2011 17:01

Jag har precis köpt två biljetter till tisdagskonserten med Red Hot Chili Peppers! De kommer till Sverige för att spela i Globen två dagar i oktober. Det blir första gången som jag är i Globen och det ska bli jättespännande. Jag har heller aldrig set...

Av Malin Hjalmarsson - 13 juni 2011 10:22

Samma sak händer alltid när jag spelar ett Final Fantasy-spel. Till en början är det jätteroligt och jag planerar att ta alla vapen/quests/etc och levla upp alla gubbar till max. Hundra timmar senare har jag fortfarande inte lyckats ta allt och jag i...

Presentation


Jag är 26 år och arbetar som översättare. Jag har mina rötter i Västervik, Småland men bor just nu i Järfälla norr om Stockholm.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Har du läst Sagan om Drakens Återkomst?
 Ja, hela serien.
 Ja, en del av dem.
 Nej, men jag skulle vilja.
 Nej, den är på tok för lång.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards