Krimhild

Alla inlägg den 10 januari 2010

Av Malin Hjalmarsson - 10 januari 2010 10:59

Min favoritspelserie genom tiderna är The Legend of Zelda.

Det perfekta Zelda-spelet anser jag skulle se ut så här:

Det skulle ha hela Windwakers vattenvärld att segla omkring på och hela Twilight Princess landvärld att rida omkring på.

Det ska vara fullt med saker att göra i världen också. Twilight Princess var stort men samtidigt ganska tomt också =/

Massor av sidequests. Som belöning ska man få något som gör det värt besväret också och inte bara rupies eller en magisk rustning som äter pengar.

Problemet med Windwaker var att det var alldeles för enkelt för oss veteraner. Jag förstår att Nintendo will nå ut till så många som möjligt och att folk som inte spelar så ofta lätt blir avskräckta av minsta motgång. Därför tycker jag att Nintendo kan implementera olika svårighetsgrader på Zelda som man kan finna i nästan alla andra spel nu för tiden.

Spelet ska vara långt också. Ett bra Zelda är som en påse godis man aldrig vill ska ta slut.

Jag hoppas att de aldrig ger Link en röst, det skulle förstöra så mycket.

Av Malin Hjalmarsson - 10 januari 2010 10:54

Jag gillar inte alla dessa pakter i Robinson. Som det är nu så vill man inte göra bra ifrån sig på tävlingarna för då ser de andra dig som ett hot och röstar ut dig.

Det ska vara tvärtom och löna sig att vara duktig.

Jag föreslår ett system där man bara kan rösta på de tre som kom sist i tävlingen. Den som vann tävlingen får en extra röst, alltså två röster, att lägga på någon (eller flera) av de tre.

På så vis motiveras man lite mer att kämpa under tävlingarna och de som är riktigt duktiga behöver inte oroa sig för att åka ut.

Det är ju meningen att den bästa överlevaren ska vinna, inte den som lyckats gömma sig mest. 

TV

Presentation


Jag är 26 år och arbetar som översättare. Jag har mina rötter i Västervik, Småland men bor just nu i Järfälla norr om Stockholm.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Har du läst Sagan om Drakens Återkomst?
 Ja, hela serien.
 Ja, en del av dem.
 Nej, men jag skulle vilja.
 Nej, den är på tok för lång.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards