Krimhild

Alla inlägg under juni 2011

Av Malin Hjalmarsson - 29 juni 2011 17:01

Jag har precis köpt två biljetter till tisdagskonserten med Red Hot Chili Peppers! De kommer till Sverige för att spela i Globen två dagar i oktober. Det blir första gången som jag är i Globen och det ska bli jättespännande. Jag har heller aldrig sett RHCP tidigare. Jag kommer i och för sig antagligen inte få se så mycket av dem nu heller eftersom jag köpte de billigaste biljetterna som fanns och antagligen kommer få stå väldigt långt bort men ändå! =)

Av Malin Hjalmarsson - 13 juni 2011 10:22

Samma sak händer alltid när jag spelar ett Final Fantasy-spel. Till en början är det jätteroligt och jag planerar att ta alla vapen/quests/etc och levla upp alla gubbar till max. Hundra timmar senare har jag fortfarande inte lyckats ta allt och jag inser att det skulle ta fruktansvärt många timmar till för att lyckas med det. Just nu spelar jag FF XII och det är svärdet Tournesol som får mig att vilja ge upp. För att få Tournesol krävs 3 Gemsteels, 3 Empyreal Soul och 3 Serpentarius. Problemet är bara att det krävs så mycket arbete bara med att få en av de grejerna. I FF XIII var det vapensystemet i allmänhet som var helt hopplöst. Där skulle man uppgradera sina vapen genom att använda sig av olika grejer man kunde köpa i butikerna. Problemet där var bristen på pengar i spelet. Man fick bara pengar i lådor som var utspridda i världen och de lådorna var begränsade. Så för att få ihop pengar, och det behövdes en hel del, fick man döda monster och sedan sälja deras loot. Mest lönsamt var det att jaga Adamantoise, men det var ändå ganska ovanligt att man fick någon loot av dem. Det var helt enkelt jättemycket jobb med för liten utdelning och efter hundra timmar kändes det inte värt det längre.


Min plan var att äntligen spela Mass Effect efter FF XII. Jag skippar nog Tournesol och kanske gör ett försök på Ultima och går sedan direkt på slutbossen. Jag råkade dock lova Daniel att jag skulle spela FF VII efter FF XII så det verkar som att Mass Effect får vänta hundra speltimmar till.

Av Malin Hjalmarsson - 5 juni 2011 08:50

Igår började vi förbereda oss inför flytten och rensade ut lite skräp som vi inte vill ta med oss. Det blev till fyra stycken sopsäckar och en kasse. Två stycken säckar var proppfulla med allt möjligt skräp och blev så tunga att Daniel fick släpa dem till soprummet. En säck var full med kläder som ska skänkas bort och en med kläder som ska slängas. Och så blev det en kasse med elskrot. Problemet är bara att när man går omkring i lägenheten så märks det knappt att vi har rensat alls. =/

Av Malin Hjalmarsson - 1 juni 2011 18:05

Idag var det sista momentet i kursen Tidiga språk och antagligen sista gången som jag befinner mig på Uppsala universitet. Vi kommer nämligen att flytta till Järfälla i juli. Det kan i och för sig hända att jag läser någon kurs på distans som ges av UU men mer än så blir det nog inte. Om vi inte flyttar tillbaka någon gång i framtiden. Eller om vi inte besöker typ Gustavianum eller universitetshuset förstås. Vid närmare eftertanke känns det inte så otroligt längre att jag någon gång kommer tillbaka till UU  


Jag kan verkligen rekommendera kursen Tidiga språk. Man får föreläsningar av experter om alla möjliga språk och avslutningsvis åkte vi till Stockholm, åt lunch och gick på en guidad rundtur på museum. Dessutom bjöd institutionen (institutionen för lingvistik och filologi) på allt.

Presentation


Jag är 26 år och arbetar som översättare. Jag har mina rötter i Västervik, Småland men bor just nu i Järfälla norr om Stockholm.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Har du läst Sagan om Drakens Återkomst?
 Ja, hela serien.
 Ja, en del av dem.
 Nej, men jag skulle vilja.
 Nej, den är på tok för lång.

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards