Krimhild

Alla inlägg den 30 september 2010

Av Malin Hjalmarsson - 30 september 2010 07:06

Nu har Nintendo äntligen haft sin presskonferens och annonserat att 3DS:en kommer att släppas i Japan 26 februari 2011. Det tidigare ryktet som sa att det skulle komma nu i november var alltså extremt felaktigt. Den kommer också att säljas till ett pris som motsvarar 300 $. Vi vet inte hur mycket den kommer att kosta här i Europa dock, men de säger att den antagligen kommer hit i mars 2011.


De berättade också att det kommer finnas Virtual Console, som i wii. Med den kommer man att kunna ladda ner spel till Game Boy och Game Boy Advance och dessa kommer att kunna spelas i 3D. 3DS:en kommer också att använda sig av mii:ar. Man tar en bild av sig själv med 3DS:ens två kameror och får en bild på sig själv i 3D. Abrakadabra så får man en mii som liknar en själv.


Två färger kommer att lanseras från början:

  


Personligen föredrar jag den blåa men skulle inte säga nej till den svarta heller  

Presentation


Jag är 26 år och arbetar som översättare. Jag har mina rötter i Västervik, Småland men bor just nu i Järfälla norr om Stockholm.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Har du läst Sagan om Drakens Återkomst?
 Ja, hela serien.
 Ja, en del av dem.
 Nej, men jag skulle vilja.
 Nej, den är på tok för lång.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards