Krimhild

Alla inlägg den 25 september 2010

Av Malin Hjalmarsson - 25 september 2010 19:51

Idag var vi på Cosmonova i Stockholm och tittade på Sea Monsters 3D, en film i stereo om maritima urtidsdjur.


Överlag tycker jag att den var riktigt bra. Det kändes att man var där och man fick se många konstiga och utdöda havsvarelser. Ofta kändes det som att man skulle bli påsimmad av ett monster men det var naturligtvis en illusion.


Handlingen var att ett gäng paleontologer hittade ett skelett av en... öhhh urtidsdelfin? Hursomhelst så fick vi följa den här varelsens liv som forskarna föreställer det och det hela varvas med inslag av grävande paleontologer. Jag hade önskat att dessa inslag var betydligt färre. Så spännande är det inte att se sandhögar i stereo. Ett annat problem var att alla färger i filmen mattades av pga steroglasögonen och det mesta gick i grått. Tog man av sig glasögonen var allt dock i klara blå färger.


Trailer och info: http://www.nrm.se/sv/meny/besokmuseet/cosmonova/aktuelltutbud/seamonsters3d.5961.html

Presentation


Jag är 26 år och arbetar som översättare. Jag har mina rötter i Västervik, Småland men bor just nu i Järfälla norr om Stockholm.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Har du läst Sagan om Drakens Återkomst?
 Ja, hela serien.
 Ja, en del av dem.
 Nej, men jag skulle vilja.
 Nej, den är på tok för lång.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards