Krimhild

Alla inlägg den 27 september 2010

Av Malin Hjalmarsson - 27 september 2010 09:30

För ett par dagar sedan släppte Nintendo mer information om deras kommande bärbara spelkonsol: Nintendo 3DS.

Som jag har skrivit tidigare kommer man att kunna spela i stereo, dvs. 3D. Den är också bakåtkompatibel med DSi vilket innebär att den kommer att ha två skärmar varav åtminstone den nedre är rörelsekänslig, en mikrofon och en kamera. Nu vet vi att den till och med har två kameror för att kunna ta 3D-bilder.


Den nya informationen är grafiken. Utvecklar man stereoskopiska spel till 3DS:en kommer den att klara av grafik som är lite bättre än till GameCube. Om man väljer att utveckla vanliga spel kan den komma upp i samma nivåer som Xbox 360 och PS3!


Vi vet ännu inte när den kommer eller hur mycket den kommer att kosta, men vi vet att den i alla fall kommer under det nuvarande japanska räkenskapsåret (slutar 31 mars 2011).


 

Presentation


Jag är 26 år och arbetar som översättare. Jag har mina rötter i Västervik, Småland men bor just nu i Järfälla norr om Stockholm.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Har du läst Sagan om Drakens Återkomst?
 Ja, hela serien.
 Ja, en del av dem.
 Nej, men jag skulle vilja.
 Nej, den är på tok för lång.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards