Krimhild

Alla inlägg den 27 juni 2010

Av Malin Hjalmarsson - 27 juni 2010 17:16

Vi är många som har fastnat för tv-serien True Blood som bl.a gått på SVT. True Blood baseras på Charlaine Harris böcker om Sookie Stackhouse. När andra säsongen tog slut fick jag abstinens och köpte de åtta första böckerna i ett paket på adlibris: http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0441018238


Jag började läsa första boken, Dead Untill Dark, men det var som att läsa manuset till säsong ett av True Blood. Efter råd på internet beslöt jag mig för att hoppa direkt till bok två eftersom den skulle skilja sig en del från tv-serien. 


Säsong två och boken den baseras på har både likheter och olikheter, precis som väntat. Den största skillnaden är att böckerna är uteslutande ur Sookies perspektiv. Har någon annan karaktär för sig något får vi bara reda på det om någon berättar det för Sookie. Det finns också en hel del skillnader i handlingen; olika karaktärer är inblandade och olika karaktärer är vid liv.


Trots att jag i stort sett visste vad som skulle hända var boken mycket spännande och det var svårt att lägga den ifrån sig. Man kan gott och väl både se tv-serien och läsa böckerna. 

Bok

Presentation


Jag är 26 år och arbetar som översättare. Jag har mina rötter i Västervik, Småland men bor just nu i Järfälla norr om Stockholm.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Har du läst Sagan om Drakens Återkomst?
 Ja, hela serien.
 Ja, en del av dem.
 Nej, men jag skulle vilja.
 Nej, den är på tok för lång.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards