Krimhild

Alla inlägg den 10 juni 2010

Av Malin Hjalmarsson - 10 juni 2010 15:44

Nu har jag äntligen klarat The Legend of Zelda: Spirit Tracks till Nintendo DS! Egentligen borde jag nog inte skriva en recension över ett Zelda-spel; alla som känner mig vet att jag är inkapabel att ge ett sådant spel mindre än maxbetyg. Men jag ska försöka vara så objektiv som möjligt: det var awesome!!


Det fanns många sidouppdrag, kluriga grottor vid sidan om huvudberättelsen och knepiga bossar. Spelet utspelar sig ett par generationer efter Phantom Hourglass (PH), som i sin tur utspelar sig efter Windwaker (ett utav de bästa spelen i spelhistorien) och precis som i PH åker man omkring i en farkost. I PH hade man sin båt vars rutt man på kartan kunde rita upp och i det här spelet har man ett tåg vars rutt man ritar upp på rälsen. En annan sak som ST har gemensamt med PH är huvudtemplet som man upprepande återkommer till. I PH fick man hela tiden gå igenom samma rum som man tidigare varit i, vilket var ganska enerverande och detta slipper man i ST.


Zelda passar fruktansvärt bra till Nintendo DS. Med pekpennan kan man göra anteckningar på kartan och styra diverse vapen och saker. Även DS:ens mikrofon används när man t.ex spelar panflöjt.


Jag ger spelet 10/10 i betyg.


  

Presentation


Jag är 26 år och arbetar som översättare. Jag har mina rötter i Västervik, Småland men bor just nu i Järfälla norr om Stockholm.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Har du läst Sagan om Drakens Återkomst?
 Ja, hela serien.
 Ja, en del av dem.
 Nej, men jag skulle vilja.
 Nej, den är på tok för lång.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards