Krimhild

Alla inlägg den 16 april 2010

Av Malin Hjalmarsson - 16 april 2010 10:35

Jag har en ny omröstning om vem som är er favorit bland killarna i Final Fantasy VII och Crisis Core. Eftersom alla inte vet hur de ser ut postar jag bilder här.


Cloud Strife

    


Genesis

  

Reno

  

Sephiroth

  


Vincent Valentine

  


Zack Fair

  

Av Malin Hjalmarsson - 16 april 2010 10:05

Jag har lyckan att ha en kompis med ett PSP och Crisis Core att låna ut. =)

Spelet utspelar sig före Final Fantasy VII och kretsar kring Zack Fair. Zack är en SOLDIER och arbetar för Shinra tillsammans med Angeal (ägaren till Buster sword som vi ser Cloud släpa på i FFVII), Sephiroth (ja, han var på den "goda" sidan i början) och Genesis. Angeal, Sephiroth och Genisis är gamla barndomskamrater och nu har de högsta rang i SOLDIER. I början av spelet hoppar Genesis av och bildar en motståndsrörelse och blir "skurken" i spelet. Spelet är inte så svart och vitt egentligen och Genesis är ingen renodlad skurk. Det är en djup historia med många bottnar.


Allt eftersom dyker personer vi känner igen från FFVII upp, som Yuffie, Tifa och Cloud. Det är en väldigt gripande historia och det föll en del tårar när spelet var slut. Seriöst, varför gör de inte filmer på de här spelen? Advent Children säger ni då, men den utspelar sig efter.


Upplevlingssystemet är väldigt speciellt i det här spelet. Istället för EXP har man tre hjul som snurrar, som i enarmade banditer. Istället för citroner och körsbär visas bilder på Zacks bekanta och om den vänstra och den högra bilden blir samma kommer man till "modulating phase". Om man nu får tre sjuor levlar man upp. Blir det t.ex två treor levlas materian man hade som nummer tre upp en gång. Får man tre treor levlas materian upp två gånger. På det här viset kan man levla upp hur många gånger som helst i en och samma strid eller det motsatta, att det tar jättelång tid mellan levlingarna.


Spelet var jättebra och alla spel som får mig att gråta förtjänar ett högt betyg: 9,0


Den här videon kommer från spelet:

Presentation


Jag är 26 år och arbetar som översättare. Jag har mina rötter i Västervik, Småland men bor just nu i Järfälla norr om Stockholm.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Har du läst Sagan om Drakens Återkomst?
 Ja, hela serien.
 Ja, en del av dem.
 Nej, men jag skulle vilja.
 Nej, den är på tok för lång.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards