Krimhild

Alla inlägg den 9 april 2010

Av Malin Hjalmarsson - 9 april 2010 22:01

I dag var vi och såg Kick-Ass på bio. Det är en actionkomedi med bl.a Nicolas Cage. Den handlar om en gymnasieelev som förbryllas av att det är så många som läser serietidningar men ingen som försöker bli superhjälte på riktigt, Bruce Wayne hade ju trots allt inga superkrafter. Han tar saken i egna händer och blir Kick-Ass, en superhjälte som egentligen bara är bra på att ta stryk. Via youtube får han mycket uppmärksamhet och kontaktas av de två "riktiga" hjältarna Big Daddy (Cage) och Hit Girl.


Filmen är fylld av humor och action och jag älskade verkligen den här filmen. Jag ger den en femma! (Dvs. 5,0/5)


  

Presentation


Jag är 26 år och arbetar som översättare. Jag har mina rötter i Västervik, Småland men bor just nu i Järfälla norr om Stockholm.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Har du läst Sagan om Drakens Återkomst?
 Ja, hela serien.
 Ja, en del av dem.
 Nej, men jag skulle vilja.
 Nej, den är på tok för lång.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards