Krimhild

Alla inlägg under december 2009

Av Malin Hjalmarsson - 2 december 2009 10:59

Ahhh, japanska dramaserier <3

Jag har blivit frälst kan man säga. Förvisso har jag bara sett MR.BRAIN och My boss, My hero än så länge (men flera är på g) men de har å andra sidan varit så otroligt roliga och bra =D

För er som ser på dessa serier eller andra och säger till er själva "Men guuud, vad de spelar över" så måste jag säga att de ska vara så. Jämför till exempel My boss, My hero med en animeserie så märker man likheterna. Dessutom tycker jag att det är ett faktum som gör serierna ännu roligare.


Kan dra en sammanfattning över vad de två serierna handlar om:

MR.BRAIN handlar om en hjärnexpert som tar jobb på ett forskningsinstitut med inriktning på kriminalfrågor eller nåt. Hursomhelst så löser de brott det påminner om CSI fast det är roligt. Många kändisar är med i serien också, som tex Gackt. Huvudpersonen spelas av en av medlemmarna i SMAP, Kimura Takuya (Kimutaku).

  


My boss, My hero handlar om sonen till en mäktig yakuzaboss. Sonen, Makio, är väldigt korkad. Hans far säger att om han vill bli hans efterträdare i yakuzan så måste han ta studenten från gymnasiet. Så Makio får alltså gå tillbaka till plugget, problemet är bara att han är 27 år! Och så måste han förstås dölja sin yakuzatillhörighet. Även i denna serie är huvudpersonen en kändis, han är sångaren i bandet TOKIO som också spelar musiken i seriens utro.


I den här bilden ser vi när Makio, som inte vill svara på en fråga i klassen, skrämmer sin lärare. Jämför med bilden nedan.

 

TV

Presentation


Jag är 26 år och arbetar som översättare. Jag har mina rötter i Västervik, Småland men bor just nu i Järfälla norr om Stockholm.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Har du läst Sagan om Drakens Återkomst?
 Ja, hela serien.
 Ja, en del av dem.
 Nej, men jag skulle vilja.
 Nej, den är på tok för lång.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards