Krimhild

Alla inlägg den 18 december 2009

Av Malin Hjalmarsson - 18 december 2009 20:58

Avatar - filmen som får dig att hata amerikaner (om du inte redan gjorde det).

I filmen är amerikaner superskurkar som hotar de supergoda infödingarna på planeten Pandora. Att hjältarna också är amerikaner är mindre viktigt.  

Pandora är fylld av häpnadsväckande och fantasieggande miljöer och fauna som faktiskt får mig att tänka på Metroid Prime-spelen. Har ni aldrig spelat Metroid Prime så gör det, det är ett utav mina favoritspel.

Avatar hade sina brister i manus och handling men jag tycker ändå att den är sevärd. Att Sigourney Weaver var med var en trevlig hyllning till Alien-filmerna. Jag hade dock velat få veta mer om språket som talades och vilka amerikanerna representerade. Är det ett företag som för krig eller en stat?

Om Avatar hade fått mig att gråta hade den fått en femma i betyg, men nu får den...

Betyg: 4/5

  

Av Malin Hjalmarsson - 18 december 2009 09:59

Igår hade vi vår sista föreläsning så nu har vi jullov. Dock har vi fortfarande två hemtentor att lämna in senast 11 januari men vi behöver i alla fall inte infinna oss på universitetet mer det här decenniet.


Detta firade vi i går hemma hos Åsa.   

Åsa lagade en väldigt god okonomiyaki och sen åt vi glass, kakor och tittade på film.

  Från vänster till höger: Laetitia, Setsuna och Nikki. 


Dagen innehöll väldigt mycket skoj, inklusive snöbrottning! Tack Åsa för en superdag   

  Hihi, även Setsuna vaccinerade sig i tisdags och fick väldigt ont i armen    

Åsa till vänster, Setsuna till höger.

Presentation


Jag är 26 år och arbetar som översättare. Jag har mina rötter i Västervik, Småland men bor just nu i Järfälla norr om Stockholm.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Har du läst Sagan om Drakens Återkomst?
 Ja, hela serien.
 Ja, en del av dem.
 Nej, men jag skulle vilja.
 Nej, den är på tok för lång.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards