Krimhild

Alla inlägg den 14 februari 2010

Av Malin Hjalmarsson - 14 februari 2010 21:18

I en del filmer försöker man hitta saker man tyckte var dåligt, i andra filmer försöker man komma på saker som var bra. The Wolfman tillhör den senare kategorin. Efter noga funderande så kommer jag inte på fler bra punkter än att det var varulvar med (duh!) och bra effekter. Den här filmen hade tjänat på att vara längre. Som den var nu kändes den stressad. De hade behövt tagit mer tid på sig med berättelsen. Romansen var inte alls trovärdig och fadern i familjen (spelad av Anthony Hopkins) genererade många frågetecken som de kunde ha bemödat sig med att reda ut. Det var många motsägelser också. I ena stunden berättar en vis tant att bara kärlek kan bota förbannelsen men senare säger hon att ingenting kan bota detta osv.


Jag ville verkligen gilla den här filmen eftersom den handlar om varluvar men till och med New Moon var en bättre varulvsfilm. =/

Jag ger den 2/5 i betyg och då är jag snäll.


  

Av Malin Hjalmarsson - 14 februari 2010 20:54

På Flashback diskuteras allt från fildelning till religion. Många konstiga trådar har man kunnat läsa i, till exempel Fick besök från framtiden tror jag? och jobba på gym vs läkare? (<-- Obs. rolig).


Här om dagen snubblade jag in på den hittills sjukaste tråden jag någonsin sett: Bygga datorchassi av min väns kropp. Trådskaparen har blivit övertalad av sin döende vän att göra den döendes kropp till ett datorchassi när han dör. I tråden vill han ha hjälp med tips på hur han ska lösa vissa problem, som till exempel balsamering. Den döende kan tydligen dö när som helst. Vad lagen säger om detta bryr de sig inte om eftersom ingen kommer att kunna koppla trådskaparen till detta. Den döendes nära och kära vet inte ens om att han är döende och kommer tydligen att tro att han är bortrest och försvunnen när han i verkligheten har avlidit. Trådskaparen hävdar dessutom att de har fått flera bud från köpare världen över. De ser detta som konst och vill föreviga den döendes lik.


Jag tycker att detta är bisarrt, obehagligt och allmänt sjukt. Jag tycker väldigt synd om de anhöriga som aldrig kommer att få veta vad som har hänt den döende. Och om de någonsin får veta sanningen, vilken hejdundrans chock!

Verkligheten överträffar dikten =/

Presentation


Jag är 26 år och arbetar som översättare. Jag har mina rötter i Västervik, Småland men bor just nu i Järfälla norr om Stockholm.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Har du läst Sagan om Drakens Återkomst?
 Ja, hela serien.
 Ja, en del av dem.
 Nej, men jag skulle vilja.
 Nej, den är på tok för lång.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards